Tilaukset ja toimitukset

Tilaukset ja toimitukset

Mistä saan tunnukset nettitilauksia varten?
Siementilauksesta, joko puhelimitse tai sähköpostilla.

Miksi tilaukset pitää tehdä ennen klo 10:00 vaikka siemenet lähtee asemalta vasta iltapäivällä?
Lämpötilahallittu, laadukas siemenannoksen valmistusprosessi vie oman aikansa. Mikäli siemenen lämpötila lasketaan liian nopeasti siittiöt vahingoittuvat. Emme voi myöskään lähettää siementä liian lämpimänä asiakkaalle tai säilyvyys kärsii. Tämän vuoksi iltapäivällä myydään vain varastossa olevia siemenannoksia, eikä valmistusprosessia voida aloittaa enää alusta, vaikka varasto tyhjenisi myöhässä tulevien tilausten vuoksi.

Missä pakettini viipyy?
Paketit toimitetaan perille ennen klo 16. Kuljetusyrityksellä on oikeus muuttaa autojensa reittiä, jolloin toimitusaika voi muuttua. Jos olet yleensä saanut pakettisi aamupäivästä, eikä pakettiasi nyt kuulu, kannattaa soittaa meille klo 14 (010-3161444) ja selvitämme, että kaikki on kunnossa. Kuljetusyhtiön asiakaspalvelu sulkeutuu klo 18, jonka jälkeen mitään tietoa ei ole saatavilla ennen seuraavaa aamua

Miksi siemenpaketin toimitukseen menee yli vuorokausi?
Siemenen toimittaminen asemalta tuottajalle kestää, sopimuksen mukaan, asemalta maksimissaan 24h. Jakeluautot jakavat siemen mukana myös muuta rahtia maakunnassa. Kuljetus olisi toki mahdollista järjestää paljon nopeammin vastaanottajalle. Mutta silloin kuriirikuljetus maksaa moninkertaisesti nykyiseen hintaan verrattuna.